Terreindienst Woudia (jeugd) op zaterdag
Hieronder volgt informatie over de werkzaamheden tijdens de terreindienst op zaterdag (en de meest voor de hand liggende volgorde hiervan), om je te helpen deze terreindienst zo probleemloos mogelijk te laten verlopen. De 2e terreindienstmedewerker die genoemd staat hoeft alleen de eerste 10 minuten te helpen met de doeltjes en cornervlaggen.
Voor- en tijdens de wedstrijden:
1) Voorbereiding
Woensdag krijg je van het jeugdwedstrijdsecretariaat het kleedkamerschema
gemaild met daarop de thuis fluitende scheidsrechters met contactgegevens.
* Uiterlijk vrijdagavond de scheidsrechters bellen of sms-en of ze de volgende dag aanwezig zullen zijn.
Voor de terreindienst is een Woudia coachjas beschikbaar. Deze jas, met de opdruk “terreindienst” op de rug, hangt in het cv-/ketelhok. Voor de herkenbaarheid doet degene die terreindienst heeft deze jas aan.
2) Aanwezig
Zorg er voor om minimaal 60 minuten voor aanvang van de eerste wedstrijd op het terrein aanwezig te zijn (als de kantine nog niet open is, dan de sleutel ophalen bij Gerard Stam, Dr. Nuijenstraat 33 te Westwoud of bij Cees en Dora Bakker, Dr. Nuijensstraat 47). Geldt ook voor de coaches!
3) Indeling
Begin met het openen van de deur van de kleedkamers zodat de teams meteen naar
binnen kunnen als zij arriveren. Veld- en kleedkamerindeling ophangen (wordt elke woensdag gemaild door Heleen).
Controleer aan de hand hiervan welke velden en kleedkamers worden gebruikt!
4) Velden
* Hoekvlaggen op veld(en) plaatsen en de doelen plaatsen voor wedstrijden van JO11 + JO10 pupillen.
* Voor de JO9 + JO8 het veld (30 x 42,5) uitzetten met hoedjes en ook de doelen plaatsen. De hoekpunten van het veld van de JO9 + JO8 staan met oranje kwasten in het achterste veld uitgezet, daarop plaatsen jullie hoedjes en ook nog om de paar meter ertussen. De zijlijn aan de kant van het hek is de ene zijlijn en een achterlijn ligt 4 à 5m vanaf de middenlijn en de andere achterlijn ongeveer 5m vanaf de achterlijn.
* Voor de CL de veldjes uitzetten (20 x 30) en de mini doeltjes plaatsen samen met de
coach van de CL
5) Scheidsrechter
Indien nodig, opvangen van door KNVB aangewezen scheidsrechters (koffie aanbieden en kleedruimte wijzen). Opvangen van jeugdscheidsrechters en ze hun scheidsrechtershirt geven (na het fluiten kunnen ze deze deponeren in de wasmand in de kantine bij de achterdeur). Uitreiken van ballen, fluitje en en de rust of na afloop wat drinken aanbieden op kosten van Woudia.
6) Ballen
Voor aanvang van wedstrijden ballen uitreiken:
JO19 t/m JO15 bal 5
JO13 t/m JO11 bal 4 ) Bij JO11 en JO9 worden de ballen gebruikt,
JO9/JO8 bal 3 ) die de begeleiders al bij zich hebben!
7) Thee/limonade
In overleg met kantinedienst voor thee of limonade in de kleedkamers zorgen:
JO19 na 45 minuten
JO17 na 40 minuten
JO15 na 35 minuten
JO13/JO12 na 30 minuten
JO11/JO10 na 25 minuten
JO9/JO8 na 20 minuten
CL na 20 minuten Zie verder blad 2
8) Uitslagenbord
Vermeld je 06 nummer op het uitslagenbord bord: “Terreindienst: 06-…………….” Wedstrijdprogramma van zaterdag en zondag op het uitslagenbord schrijven.
Na afloop van de wedstrijden:
1) Velden Opruimen van de hoedjes en terugplaatsen van alle pupillendoelen buiten de velden. (Hoekvlaggen laten staan als er ook op zondag gevoetbald wordt).
2) Formulieren Uitslagen van de thuiswedstrijden van de JO11/JO10/JO9 en JO8 mailen naar [email protected].
3) Ballen Controleren of alle ballen terugontvangen zijn. Wanneer niet alle ballen terug zijn, dit in de e-mail aan de wedstrijdsecretaris-jeugd doorgeven.
4) Kleedkamers Aanvegen/droogtrekken van kleedkamers en doucheruimtes (ook kleedkamer van scheidsrechters). Gedragen shirts van de scheidsrechters in de wasmand doen die in de kantine staat.
5) Shirts scheidsrechters Controleren of de jeugdscheidsrechters de shirts hebben ingeleverd (deponeren in de wasmand bij de achterdeur van de keuken). Wanneer niet alle shirts terug zijn, dit in de e-mail aan de wedstrijdsecretaris-jeugd doorgeven.
6) Afsluiten Afsluiten van ballenhok en ingang kleedkamers (kantine wordt door kantinedienst afgesloten). Je 06-nummer wegvegen van het uitslagenbord en de jas van de terreindienst terughangen in cv-/ketelhok.
Bijzonderheden / aandachtspunten:
Wanneer spullen ontbreken, verdwenen of kapot zijn geraakt, meldt dit dan direct in de e-mail aan de wedstrijdsecretaris-jeugd.
De ballenpomp staat in het ballenhok, maar is ook vanuit de scheidsrechterkleedkamer welke grenst aan het ballenhok te gebruiken. De schakelaar zit boven het tafelblad. Vergeet niet om de ballenpomp na gebruik weer uit te doen!
Spreek indien nodig spelers aan op het netjes gebruik maken van de accommodatie. Schoenen worden niet in de kleedkamers of buiten tegen de muren uitgeklopt, maar kunnen buiten bij de schoenenborstel of op de grond worden schoongemaakt en/of uitgeklopt.
Begeleid de jeugdscheidsrechters indien nodig. Treed correct op tegen spelers, begeleiders en supporters wanneer zij het de jeugdscheidsrechter onmogelijk maken de wedstrijd te leiden of hem/haar intimideren.
Zorg dat je zichtbaar bent bij de wedstrijden. Draag daarom de terreindienstjas, er kan tenslotte altijd iets gebeuren waarvoor je inzet als terreindienst noodzakelijk is. Bij calamiteiten blijf rustig en handel correct. In het ballenhok en in de keuken hangt een (oranje) verbandbox. In de vrieskisten in de keuken liggen ijszakken en aan de buitenzijde van de kantine hangt een AED-apparaat.
Gebruik de brandslang in de gang van de kleedkamers NIET om schoon te maken.
De douches werken met sensoren, opletten dus bij het droogtrekken van de douches dat je geen nat pak oploopt.
Het licht in de kleedkamers en bestuurskamer werkt ook op sensoren en gaat dus vanzelf uit, het licht in de gang moet wel handmatig worden uitgedaan.
Vraag de kantinedienst of zij, indien noodzakelijk, ook de bestuurskamer willen stofzuigen.